به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جایگاه زنان در ایران بر هیچکس پوشیده نیست و طی سالیان گذشته تا به امروز زنان نقش کلیدی در تمامی بخش‌ها ایفا کرده اند. از جمله آنان می‌توان به معاونان و روسای سازمان‌های دولتی و خصوصی اشاره کرد. آمار‌ها نشان می‌دهد که زنان ایرانی با جدیت به دنبال بدست آوردن جایگاه‌های اقتصادی در کشور نیز بوده و هستند.

اتاق اصناف ایران نیز طی سالیان گذشته در این زمینه گام‌های متعددی برداشته که از جمله آن‌ها می‌توان به راه اندازی دفتر امور بانوان با هدف ارتقای توانمندی‌های زنان فعال اقتصادی در حوزه اصناف تولیدی، توزیعی و خدماتی اشاره کرد.

در این راستا «مریم سلطانی» مشاور اموربانوان اتاق اصناف ایران به مجموعه اقدامات انجام شده در طی یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و بیان داشت که اتاق اصناف ایران همواره به دنبال توسعه و بالابردن سطح بهره وری بوده است؛ بر این اساس با دستور ریاست اتاق اصناف، دفتر امور بانوان راه اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از مقدمات و زیر ساخت‌های لازم برای بالابردن سطح همکاری بانوان با بزرگترین تشکل مردمی ایران فراهم شده است و باید اعلام کنیم که تا پایان سال گزارش کامل و جامعی در این خصوص نیز ارائه خواهیم داد تا عموم هموطنان از مجموعه اقدامات صورت گرفته با خبر شوند.

براساس گفته‌های مشاور امور بانوان اتاق اصناف ایران، تا به امروز مکاتبات گسترده‌ای از سوی دفتر امور بانوان با وزارتخانه ها، سازمان‌های دولتی و تمامی اتاق‌های اصناف در سراسر ایران صورت گرفته است.

مشاور امور بانوان اتاق اصناف ایران ادامه داد: از جمله مکاتباتی که به طور کلیدی و ویژه در دستور کار قرار گرفته است نیز می‌توان به مکاتبه و ارتباط با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، نفت و کشاورزی اشاره کرد.

وی در ادامه از تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان اصناف ایران خبر داد و تصریح کرد: امروز باید اعلام شود که پس از گذشت حدود چهار دهه از انقلاب برای نخستین بار «بانک اطلاعاتی از مسئولان و فعالان صنفی امور بانوان سراسر کشور» ایجاد شده و در این بانک اطلاعاتی به طور مشخص به نحوه فعالیت و پست سازمانی هر یک از بانوان اشاره شده است تا از این طریق بتوانیم در بخش‌های متعدد آنان را یاری رسانیم و مشکلات پیش رویشان را بر طرف کنیم.

سلطانی گفت: در این مدت طی جلسات متعدد با خانم مولاوردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک، اعضای فراکسیون زنان مجلس و مشاوران امور بانوان در وزارتخانه‌های دارایی و ورزش جلسات متعددی داشته ایم و آنان نیز بر لزوم حمایت قاطع از بانوان در سراسر کشور تاکید داشته‌اند و نهایتا موفق به توجیه اهداف دفتر امور بانوان اتاق اصناف ایران شدیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *